downtoperfection.blogg.se

Fredag

Kategori: Allmänt

Somnade ganska fort igår utan några jobbiga tankar alls. Det var så otroligt skönt för det händer så extremt sällan tyvärr. Har börjat läsa en bok nu som faktiskt får huvudet på andra tankar. Har alltid gillat att gå in i en fantasivärld en stund och läsa om någon annan. Ett tag hade jag däremot problem med det, jag läste sida efter sida men var fortfarande fast i jobbiga tankar.. så jag kunde aldrig komma någonstans i boken och förstå vad den handlade om.
 
Idag är det fredag och jag är bjuden på middag hos min kompis ikväll. Middag och myskväll.. hmm. Ska bli jättemysigt faktiskt. Mina kompisar är bäst helt enkelt. Skulle gärna lägga ut en bild, men det vågas icke..
 
Hur som helst så gäller det att alltid vara beredd, nu vet jag inte direkt vad vi ska äta men jag tänker vara beredd på allt. Både fettig mat och godis ikväll. Bara så att inget överaskar mig liksom. Då är det enklare att göra bättre val.
 
Som mamma sa en gång när jag sa att hon borde strunta i vin om hon skulle träna dagen efter, då skulle hon iväg på en middagsbjudning och sa till mig att nej där blir det inget vin. Jag bara HALLÅ!! en middagsbjudning, självklart kommer dem bjuda på vin, du får åtminstone ha det i tanken. Vilket gjorde det lättare för henne att strunta i det eftersom hon var medveten om det..
 
 
Så idag funderar jag på hur jag ska göra med allt, och så är det sådär superfint väder så att man bara vill sitta ute.. men men..
 
Idag ska jag vara tjejen som är hurtig hela dagen för att sedan kunna försöka njuta ikväll till måttliga mängder av både mat och eventuellt godis och spela normal och ha mysigt.
 
Dags att sätta igång då helt enkelt. Ska strax ner till gymmet för ett medelpass
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: