downtoperfection.blogg.se

I´ve got plans

Kategori: Allmänt

Right!
Okej, sitter fortfarande i min säng i väntan på att något bra ska hända.
Nä inte precis, men i sängen sitter jag och planerar som vanligt. ständigt dessa planeringar. Men efter att ha misslyckats så mycket på senaste kände jag att det var dags att börja tänka igenom vad som verkligen gör att det går snett gång på gång.
 
Först och främst kan jag nog säga att jag är ett känslomässigt matvrak.
Typ
Jag är glad - jag äter (titta jag är normal) - ångest (fuck varför åt jag?)
Jag är ledsen - jag äter (jag är äcklig, jag är fet jag är en idiot på diet) - ångest (hatahata)
 
Okej, man kan känna sig glad och ledsen och man kan känna SÅ mycket mer. Men det går alltid ut över maten.
 
Jag kan inte räkna till hur många gånger jag har förstört allt genom att till en början inte gå med på att äta ett äpple som skulle kunna motverka alla hetser som istället kommer som ett brev på posten.
 
Funderar på en ny diet faktiskt Healthy skinny girl diet
Men så är det ju det där med planering igen, jag åker ju till stockholm på fredag och kan inte göra så jättemycket åt maten då.. Det blir liksom frukostbuffé, lunch och middag och då kan jag ju inte räkna kalorier på samma sätt.
Däremot kan jag göra hälsosamma val, jag överäter sällan frukost (har även kollat upp frukosten på hotellet vi ska bo på så jag är beredd och har kommit fram till bra val) och lunchsallader är superlätt att få tag på och vem har sagt att man måste beställa in värsta potatisgratängen till middag typ.
Det är ju jag som väljer vad jag vill ge min kropp.
Som tur är kommer vi ju gå typ hela dagarna när vi är där så det blir bra.
 
Men till dieten då. Ska nog köra på den sen i alla fall. Kommer inte räkna minus med träningen utan äta max vad som står att jag får äta för dagen, blir det mindre så är det bara att vara glad liksom, men jag tänker inte sträva efter att äta hur lite som helst för då förlorar jag förmodligen mer på det i längden. Frukt och grönsaker kommer räknas in. kalorier som kalorier liksom HALLÅ!!
Vet att jag kommer ha ångest att tillåta mig så mycket varje dag. Även om det kan bli mer i vanliga fall så är aldrig planen att tillåta mig så mycket från början. Men jag hoppas kunna klara detta.
 
Funderar på att även fota och räkna kalorier och skriva upp så att ni får se. Personligen tycker jag att det är intressant i era bloggar i varje fall.
 
Förlåt för ett meterlångt inlägg. Men kunde inte göra det kortare.

Kommentarer

  • Sandra säger:

    Jag körde hsgd i juli. Var väldigt nöjd med den dieten faktiskt :) så kör på!

    2012-08-21 | 15:14:26
    Bloggadress: http://daysofmine.blogg.se
  • Nomyy säger:

    Kör på HSGD, jag provade den innan jag bytte diet, och jag tror att det är en lagom mängd mat för många. Men man märket ju själv hur mycket mat man mår bra av att äta.

    2012-08-21 | 22:45:21
    Bloggadress: http://nomyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här: